To właśnie dziś miała miejsce konferencja prasowa gdzie zaprezentowano
nowe logo Muzeum Historii Żydów Polskich. Ewidentne widać ze Muzeum wkracza w
nowy etap swojego istnienia.
Z niecierpliwością czekam, kiedy budynek MHZP na warszawskim
Muranowie zostanie oddany, a jego drzwi otworzą się dla zwiedzających. Prawdopodobnie
będę stała pierwsza w kolejce do wejścia, bo bardzo- bardzo- bardzo jestem
ciekawa wnętrza. Na razie na osłodę, muszę się zadowolić nowym logotypem
muzeum.
Już nie siedmioramienny świecznik, a hebrajska litera „פ” (pej) połączona z łacińska ‘P’, symbolicznie
przeplatając polską i żydowską historię, będzie charakteryzowała muzeum. Dla
pospolitych polskich zjadaczy chleba –
nie bardzo się kojarzy- dlatego warto zgłębić ten temat. Bo historia jest
ciekawa.
Opracowaniem logotypu zajęła się polska agencja reklamowa
Przybora Zaniewski Ltd. (PZL), należy również zaznaczyć, że projekt został wykony
pro-bono. Projektanci potwierdzają, że praca nad logiem trwała długo, a
inspiracje zaczerpnęli ze starej legendy o przybyciu pierwszych Żydów do
Polski.
Nie przypadkowa jest również czcionka, którą zapisano
litery, jest ona pierwszą nowoczesną czcionką hebrajską, którą stworzył urodzony
w Częstochowie Jan Le Witt – grafik, typograf, plakacista
i ilustrator. Natomiast kolory – chłodny zielony i szary nawiązują bezpośrednio
do elewacji budynku i jej szklanych i betonowych elementów.
Tak wiec, nowe logo Muzeum Historii Żydów Polskich ma bardzo
bogatą a symbolikę, ale co ważne pozostaje bardzo proste w wyrazie i formie. Swą
nowoczesnością nawiązuje do nowo otwieranej siedziby a jednocześnie w symbolice
zawarte jest poszanowanie dla tradycji i historii, o której opowiada.
Nowe logo
Jeśli chodzi o mnie i moje wrażenie, na początku miałam
mieszane uczucia, ale po poznaniu całej historii – coraz bardziej się do niego
przekonuje. Najfajniejsze jest to że na pewno będzie spójne z bryłą budynku, który
jest ultra nowoczesny, i o to przede wszystkim chodzi.
Zapraszam na stronę Muzeum Historii Żydów Polskich, tak
możecie przeczytać więcej na temat nowego logo.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz